Noc na Kačinském Karlštejně

Alena je již připravena na rošťačeníNoc na zámku je pokaždé hodně zajímavá. Sály tonou ve tmě, jen občas záblesk světla sklouzne po hlavni pušky, odrazí se z plátu brnění, aby dopadl na hřbet knihy, vázané v kůži, nadepsané písmem tak starým, že již skoro není čitelné. Možná je to Lexikon kouzel, který sem odložila sama Saxana Možná v ní někdo listoval, a zkusil pár kouzel přečíst. A jedno z nich se skutečně podařilo. Tím kouzlem se hrad Karlštejn přenesl na zámek Kačina, aby se zde první červencový týden odehrála Noc na Kačině pardon, Noc na Karlštejně - překrásný český muzikál s fenomenální hudbou Karla Svobody a trefnými texty Ladislava Štaidla a Eduarda Krečmera.

Irenka Pluháčková dohlédla, aby nástroje ladily s hlasyTak silné kouzlo by se nestalo jen tak - proto kouzlo podpořila agentura Divinus v čele s Kateřinou Brožovou, a týmem lidí, kteří tento muzikál realizují - ať už to jsou zvukaři, osvětlovači, technici, catering i řidiči, a v neposlední řadě herečky a herci. Díky snaze všech zúčastněných se kouzlo podařilo a tak jsme 1. července mohli opět spatřit děj tohoto krásného muzikálu, který nás provede jednou náročnou nocí, kde hlavní roli hraje láska a také ukryté ženy, převlečené za muže -  pážata, tentokrát na pozadí krásného zámku Kačina, kde se už nejedna pohádka natáčela.

Purkrabí se právě od Ješka dozvěděl, že Alena porušila zákonyZamilovanou Eliškou Pomořanskou se (nejen) pro tento večer stala Kateřina Brožová, jejím mužem a králem Karlem IV. byl Roman Štolpa, Alenu, neteř Ješka z Vartenberka byla Sabina Laurinová, jejího strýčka - purkrabího Ješka z Vartenberka hrál Roman Škoda. Alenina milého - šenka Peška si zahrál Petr Vondráček, a špičkování při společných výstupech vždy pobavily a rozesmály premiérové publikum, což si oba dva užívali.

Korunovace Elišky na královnouV roli Jeho Důstojnosti, arcibiskupa Arnošta z Pardubic jsme viděli Jana Vlasáka, popleteným velitelem hradní stráže byl Josef Oplt, v roli Trubadúra jsme spatřili Jana Urbana, role Eliščiny první dvorní dámy a hofmystrině Ofka se s noblesou ujala Vlasta Peterková, která svými výstupy - zvláště ve spolupráci s vévodou Štěpánem - dokázala publikum spolehlivě pobavit. Vše skvěle dotvářela company, kde jsme mohli vidět například Marušku Šlehoferovou, Moniku Kubínovou, Terezku Zelinkovou, Davida Boušu, Vojtu Vlasáka, Jakuba Šlégra, a mnohé další.

''To že je víno? Vždyť ústa křiví, láme vaz!''Také dvojice státních vyslanců - hostů na hradě Karlštejn, kterými byli Štěpán II. Bavorský, kterého bravurně ztvárnil Mojmír Maděryč, a jeho společník, král Petr Cyperský a Jeruzalémský v podání Václava Vydry svým hledáním fraucimoru komplikovali všem přítomným klidnou noc. Zvláště herecká etuda Mojmíra Maděryče při ochutnání prvního vína z mělnických vinic při večerní hostině byla famózní - přesně ve smyslu básně o Karlu IV.: "To že je víno? Tenhle kvas? Vždyť ústa křiví, láme vaz!".

Skvělý tým, co muzikálů nastudovalA tak, když se již po několikáté hrad Karlštejn - tentokrát na Kačině - opět stal tak trochu i hradem žen, a díky osvícenému postoji Otce vlasti Karla IV. láska překonala i zákony, a mnoho žen se stalo šťastnějšími. Po dlouhém potlesku se premiérové publikum rozcházelo do letní noci, každý z diváků si ve svém nitru odnášel alespoň malý střípek tohoto krásného představení, někdo možná i celý muzikál Noc na Karlštejně. Vy, kdož jste na této premiéře nebyli, nezoufejte: Noc na Karlštejně můžete ještě spatřit na Konopišti a Mělnickém zámku - termíny uvádění jsou níže.

Na návštěvu představení vás osobně zve královna Eliška se svým chotěm Karlem IV., a všemi dvořany.

Termíny představení muzikálu Noc na Karlštejně
1. - 6. července